A Google Ads legnagyobb veszélye – hogyan spórolj százezreket a hirdetéseken…

Van egy dolog a Google Ads-ben, ami ha nincsen rendesen kezelve, akkor szó szerint százezreket lapátolhatsz ki az ablakon. Ez pedig nem más, mint a „keresési kifejezések”…

Mik azok a keresési kifejezések?

 

Ezek azok a kulcsszavak, amikre megjelenik a hirdetésünk. Ezeket nem mi adjuk hozzá a hirdetéscsoporthoz. Ha Mr. Google úgy gondolja, hogy az adott kifejezés releváns lehet, akkor bizony megjelenünk és rá is kattintanak a hirdetésre, le is vonja az összeget a fiókunkból, pedig lehet, hogy mi „BMW ruházatot” árulunk viszont a hirdetésre kattintó „BMW tuning műhely”-re keresett rá.

Magyarul egy csomó, NEM RELEVÁNS kulcsszóra is megjelenhet a hirdetésünk, ami számunkra KŐKEMÉNY FORINTOKBAN mérhető!

Miért is van ez?

A probléma a kulcsszó típusokra vezethető vissza. Gondolom mindenki tudja, hogy a Google-nél 4 fajta kulcsszót különböztetünk meg:

  1. Pontos egyezésű kulcsszó
  2. Kifejezés egyezésű kulcsszó
  3. Általános egyezés módosítóval ellátott egyezés
  4. Általános egyezésű kulcsszó
  5. (Mindegyiknek van kizáró kulcsszó változata is)

De mivel van itt a baj? A Google-nél az alap kulcsszó változat az általános egyezésű kulcsszó. És ezzel meg is érkeztünk a millió dolláros kérdéshez: jó ez nekünk? HÁT NEM! Ha beállítjuk a számunkra érdekes kulcsszavakat általános egyezéssel, akkor pikk-pakk ki fog merülni a fiókunk. És csodálkozunk majd a NULLA konverzión.

A Google ugyanis szinte mindenben talál összefüggést (ami abban érvényesül, hogy feldobja a hirdetésünket) és a kereső emberek pedig mindenre kattintanak, ami feljön nekik a keresőben (főleg az első találatok között). VAGYIS, ha általános egyezésű kulcsszavakkal kezdesz hirdetni, akkor nagyon hamar vége is lehet az online marketinges fellendülésednek…

Ebben a cikkben nem térek ki az egyes kulcsszó típusok jellemzőire. Ha érdekelnek a részletek, akkor további példákat találsz a Google Ads hivatalos súgójában

Mit lehet tenni ez ellen? A megoldás:

Egy lépésben meg tudjuk oldani a dolgot: NE HASZNÁLJUNK ÁLTALÁNOS KIFEJEZÉS EGYEZÉSŰ KULCSSZÓT! Ezzel akár zárhatnám is a cikket, de ebben a formámban még akár bele is lehetne kötni.

Legyen egy stratégiánk: kezdjük a legszigorúbb, pontos egyezésű kulcsszavakkal. Ha kevés az elérés, akkor folytassuk a kifejezésegyezéssel, majd az általános egyezés módosítóval. Ha így is kevés az elérés, akkor adjunk hozzá kulcsszavakat és csak a végső esetben engedélyezzük az általános egyezést!

De minden esetben ellenőrizzük, hogy mire is jelenik meg a hirdetésünk és milyen szavakért fizetünk a Google-nek!

Hol lehet ellenőrizni a keresési kifejezéseket?

Ha belépsz a Google Ads fiókodba, akkor válassz ki egy kampányt majd egy hirdetéscsoportot. A kulcsszavaknál a felső sávban lesznek a „Keresési kifejezések” fül. Ez 2019 júniusi információ, ami azért fontos, mert az elmúlt időben felgyorsult ütemben fejlődik a Google Ads és állandóan változtatnak mindent. Szóval még egyszer:

Google Ads fiók -> Kampány -> Hirdetécsoport -> Kulcsszavak -> Keresési kifejezések

Itt pedig végigmehetsz a sok esetben több száz vagy több ezer felgyülemlett kulcsszón és miközben bosszankodsz azon, hogy „erre is költöttem 427 forintot”, egy gombnyomással ki tudod zárni, amire nincsen szükséged 😉

Google Ads keresési kifejezések
Google Ads keresési kifejezések

Ha Google Ads ügynökség kezeli a fiókodat, akkor is javaslom, hogy ellenőrizd ezt a részt, mert a nagyipari hirdetésoptimalizácóban néha beragadnak olyan szavak, amikre feleslegesen költesz ezreket.

Végszó – konklúzió

  • Ne használj általános egyezésű kulcsszavakat, mert a Google nagyon megengedő velük, sok nem releváns kulcsszóra is megjelenhet a hirdetésed, ami aztán súlyos pénzekbe kerülhet Neked!
  • Ha úgy érzed, hogy tanultál valamit és hasznos volt a tartalom, akkor kattints a megosztás gombra!
  • Ha bármi kérdésed van a cikk tartalmával kapcsolatban írd meg hozzászólásban!
  • Ha pedig szeretnél egy dedikált Google Ads szakembert, aki kezeli a Google hirdetéseid, akkor nézd meg a NETMIX Google Ads hirdetéskezelési ajánlatát! 😉

2 thoughts on “A Google Ads legnagyobb veszélye – hogyan spórolj százezreket a hirdetéseken…

  1. Szűcs Máté says:

    Szuper cikk! Örülök, hogy végre valaki erre is felhívja a figyelmet.
    Van valami tippetek arra, hogy a pontos egyezésű kulcsszavakat ért változásokat hogyan ellensúlyozzuk?

    • Jancsovics TAMÁS says:

      Kedves Máté!

      A Google enyhített a pontos egyezések szigorításán – valószínűleg rájött, hogy így nem volt annyi pénz a pontos egyezésekkel. Ezt ellensúlyozni csak a keresési kifejezések nyomon követésével lehet és a kizárások bővítésével. De nincs akkor vész. Erre a változásokra gondoltál?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük